Mějte v podnikání pořádek

Začátek

Když se staneme třeba živnostníkem a zaměstnáváme pár zaměstnanců, tak není až tak složité udržet si přehled, co všechno se ve firmě děje a plánovat s našimi zaměstnanci další projekty. I přes to je někdy povinností opravdu nakupí a v takovém případě není vhodné spoléhat se pouze na svou paměť, protože pak můžeme snadno na něco zapomenout.

grafy na papíře

K organizaci svého času je vhodné používat nějaký kalendář třeba od Microsoftu či Googlu, protože do něj můžete zanést třeba schůzku včetně doby kdy bude probíhat a nechat si včas dopředu zaslat upozornění. Když si tedy budeme něco dalšího domlouvat, tak se do kalendáře podíváme a zjistíme, zda se nám událost s něčím nekryje. Kalendář můžete klidně sdílet se svými zaměstnanci a potřebné události budete mít poznačené oba dva. Pro nějaký základní přehled, jak se nám daří a za kolik peněz jsme zvládli zakázky nám může posloužit základní balíček Office a v něm Excel.

Propracovaný systém

S postupným růstem firmy se můžeme dostat do bodu, kdy začneme o některých věcech ztrácet přehled, protože už je toho zkrátka dost. V takové situaci je na čase rozmyslet se, zda nepotřebujete ERP systém. Jedná se o komplexní systém, který se bude ve firmě hojně využívat, protože díky němu můžeme zefektivnit celý chod firmy. Zároveň zde uvidíme potřebné statistiky, a to vše máme na jednom místě. Do systému budou samozřejmě zapojeni i naši zaměstnanci, což usnadní komunikaci a práci na různých projektech.

monitor na stole

To, jak vybrat ERP systém dost záleží na tom, kolik do něj chcete investovat. Jestliže máte nižší rozpočet, tak potom dosáhneme na univerzální systém, přičemž záleží, jestli některé nedostatky nám nebudou příliš vadit. Druhou variantou je nechat si naprogramovat systém na míru, aby obsahoval vše, co naše firma potřebuje. Kromě vyšší ceny musíme počítat, že na začátku bude potřeba ještě nějaké věci odladit.